Sabtu, 30 Disember 2017

Manusia Normal


Ia Cheat menu hampir setiap hari kebelakangan ini
Assalammualaikum dan salam sejahtera. 

Saya manusia biasa. 

Itu tidak mampu di tipu atau ditutup,  di instagram itulah saya. 

Anda boleh berikan gelaran Blogger kesihatan dan natural untuk saya,  namun saya masih manusia biasa yang tewas dengan nafsu. 

Makan desert manis yang diperbuat dari gula Putih dan telur biasa dan tepung gandum yang dibeli di luar itu saya. 

Makan makanan berminyak juga itu saya. 

Alahan juga saya ada,  namun saya tidak kuat. 

Yang saya ada impian baru untuk makan sihat untuk esok hari,  kemudian mungkin saya tewas lagi. 

Menuju beberapa hari lagi tahun baru 2018, semakin kerap saya Cheat diet dan diet yang semakin lintang pukang sejak sembuh dari ekzema.  

Ia hampir 2 tahun saya meninggalkan diet ekzema dan hidup bahagia dengan Cheat day,  cheat menu tanpa perlu pantang makanan. 

Kini saya mula terima akibat.  Kaki saya mula naik alahan untuk menjadi seperti ekzema.  Namun saya masih tidak insaf. 

Tuhan telah beri saya 'hint' untuk saya menjaga diet saya. 

Saya amat bersyukur atas 'hint'  itu. 

Terlalu banyak 'hint'  telah tuhan berikan pada saya. 

Dari pelbagai perkara dan sudut,  cuma saya sebagai manusia biasa selalu mengabaikannya. 

Tidak kira siapa pun anda,  sihat atau masih muda. 

Ada waktunya anda harus beri hak tubuh anda untuk menikmati makanan sihat. 

Hari ini sekali lagi saya terpaksa makan manis-manis dengan pelbagai manisan dibeli di luar. 

Ia akhirnya saya faham rasa sesal lepas makan,  namun mengetahui rasa sesal dan Stress itu tidak bagus maka saya anggap ia sebagai rezeki dari Tuhan untuk saya dan peringatan untuk kembali jaga diet selepas ini. 

Memiliki tubuh sihat, kurus dan fit tidak semestinya akan datang akan kekal tanpa semangat dan jagaan yang betul. 

Sayangi tubuh anda dan diri anda. 

Untuk berjaya kesihatan dan fikiran yang positif amat diperlukan. 

Untuk mendapatkan ini beri hak pada tubuh dan otak anda makanan dan fikiran yang sihat. 

Mengira beberapa hari sahaja tahun baru 2018.

Sekali lagi,  azam untuk diet,  kesihatan dan perniagaan lebih baik menjadi impian utama. 


Terima kasih. 




Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...