Jumaat, 26 Mei 2017

Selamat Berpuasa


Selera yang pelbagai 
Assalammualaikum dan salam sejahtera. 

Esok bermulanya puasa. 

2-3 hari sebelum puasa,  selera semakin menjadi-jadi ingin menikmati pelbagai makanan. 

Maka segala makanan sihat dan tidak sihat saya nikmati. 

Risau juga dengan diet yang tunggang terbalik,  namun menyedari bulan puasa makin mendekati maka saya ikutkan sahaja kata hati. Ialah bimbang jika di bulan puasa saya lagi teruk mengidam macam-macam. 

Maklumlah bila berpuasa semua terliur namun,  menikmatinya kadang kala langsung tidak. 

Hari ini saya terliur makanan Arab,  susu kurma,  kek coklat... Nyam! 

Semalam 7 biji mini cheese tart di habiskan saya seorang. 
Itulah saya jika ia kegemaran saya dan kena citarasa memang cepat sekali saya hadap dengan sekali suap. 

Untuk kesempatan ini,  dan hari terakhir sebelum kita mula berpuasa esok hari. 

Saya mengucapkan selamat berpuasa untuk anda semua. 

Rajin-rajinkan diri anda solat tarawih awal walaupun anda terpaksa solat seorang diri di rumah. 

Cuba untuk diet sihat walaupun cabaran di luar hanya tuhan yang tahu dengan segala longgokan makanan enak. 

Kesihatan ini adalah tanggung jawab kita.
Saya juga seperti anda yang memang agak sering tewas dengan diet yang mengarut. 

Betul kata orang ketika ingin diet sihat ketika itulah kita dihadap dengan pelbagai makanan sedap dan enak, malah percuma. 

Untuk saya dan anda yang membaca artikel ini. 

Semoga niat suci kita untuk diet sihat tercapai di bulan Ramadan ini dan berterusan ke bulan seterusnya. 

Insyallah. 

Untuk anda yang ingin memulakan bulan puasa ini dengan diet sihat dan barangan peribadi Yang lebih Semulajadi. 

Produk Original Body Scrub,  Hair Gone,  dan Carboness Powder masih dibuka untuk belian.

Anda boleh membaca mengenai semua produk ini di label kategori Skrub,  hair gone dan arang di Blog ini. 

CRUNCHY FLAKES by QK turut di tawarkan sebagai sajian untuk sahur atau berbuka puasa juga hidangan di hari raya. 

Sila terus ke kategori snek di dalam Blog ini untuk maklumat lanjut mengenai Crunchy Flakes by QK.

Sebelum mengakhiri artikel ini,  sekali lagi saya ucapkan, 

Selamat menyambut bulan Ramadan dan selamat berpuasa. 

Semoga amalan kita makin bertambah berbanding tahun lepas dan diterima Illahi. 

Terima kasih. 



Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...