Khamis, 18 Mei 2017

Momentum Dalam Blogging


Ini dashboard Adsense saya pada bulan April baru-baru ini

Assalammualaikum dan salam sejahtera.

Ada 2-3 perkara yang agak 'struggle'  untuk di maintain kan.

Blogging, eat clean Dan marketing berterusan.

Itu yang sehingga kini tidak tercapai azam yang telah dibuat beberapa tahun dahulu.

Dari pembacaan tidak di galakkan untuk anda menulis ketika kebosanan dan ketandusan idea.

Namun terpaksa memaksa diri untuk menulis jua.

Bimbang andai sekali tertinggal penulisan, Blogging semakin di lupakan.

Khas untuk anda yang masih tertanya mengenai pendapatan Adsense m

Anda yang keliru adakah bayaran adsense Blogging dan vlogging (vlogger) dalam bahasa lebih mudah saluran YouTube berbanding Blog.

Ingin saya maklumkan anda.  Kita dalam kumpulan yang sama.

Saya juga tidak tahu menahu tentang bayaran itu.

Sepanjang pengetahuan saya,  Adsense membayar mengikut jenis iklan dan juga lebih mahal untuk iklan 'mahal'  dan bonus besar jika anda yang klik iklan Adsense anda.

Tidak terkecuali,  istimewa Adsense,  ia membayar mengikut mata wang yang dilayari pembaca.

Bonus jika pembaca anda dari negara mata wang jauh mahal dari Malaysia.

Jangan bimbang.

Tidak semestinya anda wajib mempunyai akaun YouTube untuk mendapat USD1.70 sehari.

Blogger atau Blog juga mampu memberikan pendapatan sehari dari USD100 mahu pun USD1000 berdasarkan jenis iklan,  pengunjung dan klik.

Untuk anda yang mahukan bukti kecil dari saya yang berblogging suka-suka dan sebagai cara mengenalkan imej diri.

Cukuplah saya berkongsi antara jumlah pendapatan harian Blog ini yang diambil (bulan April lepas) ,  jumlah pengunjung Blog pada hari tersebut tidak sampai 1000 orang.

 Dan pendapatan Blog ini pada hari tersebut ialah USD2.10.

Saya tidak tahu iklan apa yang mahal keluar di Blog ini.

Dan berapa orang pengunjung yang klik iklan di Blog ini.

Untuk info,  saluran YouTube atas nama Qisya Khadeeja masih baru dan masih tidak memberi sebarang hasil lagi di dalam akaun Adsense.

Masih belum berkesempatan untuk belajar Google Analytic yang memaparkan statistik Blog yang lebih details.

Saya sendiri tidak tahu jumlah pengunjung Blog lama atau baru dan berapa lama pengunjung Blog ini berada di Blog untuk terus membaca artikel seterusnya.

Dari pembacaan,  details terperinci sebegitu saya boleh mendapatkan maklumat itu dengan mendalami ilmu membaca Google analytic.

Ingin saya tegaskan pendapatan Blog yang artikel hanya anggaran 5ratus lebih ini tidak boleh dibandingkan dengan Blog dengan artikel ribuan yang jauh berkualiti dan lama.

Ingin juga diberitahu ada waktunya pendapatan harian Blog ini tidak sampai USD0.50.

Anda harus rajin mengemaskini Blog.

Memastikan ia menghasilkan artikel bermutu.

Insyallah pendapatan anda jauh dari USD10 untuk sehari.

Jika anda rajin menulis,  fokus,  konsisten untuk 3 tahun berturut-turut.

Di samping pelbagai artikel lebih dari 3 dalam satu hari.

Anda pasti mampu mendapat pendapatan dari Blog yang mampu memberikan anda pendapatan pasif yang tinggi.

Antara Blog yang memberi pendapatan pasif yang tinggi termasuk Blog hiburan,  resepi,  percutian,  informasi dan Blog peribadi.

Selamat belajar menulis.

Dan selamat berblogging.

Terima kasih.




Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...