Rabu, 10 Mei 2017

Ceramide Dalam Original Body Scrub


Original Body Scrub  yang mudah digunakan
Assalammualaikum dan salam sejahtera. 

Pernah melalui pengalaman Topical Steroid Withdrawal iaitu pemberhentian krim steroid untuk ekzema dan menghadapi cabaran mengharung ekzema. 

Perkara pertama yang saya pelajari ialah pemberhentian penggunaan sabun dan bahan kimia lain termasuk sabun pencuci pakaian komersial. 

Bagi menghilangkan parut ekzema tentu sekali penggunaan minyak kelapa dara menjadi pilihan disamping campuran minyak aromatherapy tulen 100% Dari jenama yang dipercayai. 

Antara yang membantu dalam menjalani proses mengharungi TSW ialah lulur atau Skrub olahan saya sendiri yang diperbuat dari bahan utama iaitu beras pulut susu. 

Ketika itu saya tidak faham dan tidak tahu apa itu Ceramide. Tidak tahu apa yang menyebabkan kulit semakin pulih ketika menggunakan Original Body Scrub ini.  Saya hanya tahu beras pulut ialah bahan asas lulur yang kerap digunakan oleh masyarakat Melayu purbakala.

Malah,  staff Zai's Beauty Formula juga memberi tunjuk ajar agar saya menggunakan tepung pulut sebagai mandian bertahun dulu.

Hari ini hasil pembacaan baru saya tahu,  beras dan beras pulut punyai khasiat seperti Ceramide,  beras yang direndam lama mahupun bedak sejuk punyai Ceramide,  beras yang melalui proses penapaian mempunyai kojic asid yang popular dalam produk kecantikan susu beras,  beras atau beras pulut juga punyai pitera.

Lebih istimewa saya tidak hanya mengfokuskan satu bahan sahaja dalam menggunakan Original Body Scrub ini.

Ada waktu saya campur dengan hampas kopi tenum yang dinikmati saya,  adakala hampas teh hijau Korea,  kadangkala hampas teh hitam dan ada masa hampas teh bidara atau teh daun belalai gajah.

Maka ia amat sesuai dengan galakan dalam setiap pembacaan artikel dan ajaran Staff Zai's Beauty Formula sendiri bahawa setiap 3 bulan bahan-bahan produk harus di tukar ganti untuk mengoptimumkan khasiat dan formula.

Itu alasan kuat mengapa setiap pengguna Produk Original Body juga digalakkan menukar ganti bahan campuran untuk lulur atau Skrub badan ini.

Sesekali anda boleh mencampur dengan limau nipis,  memakainya dengan air kosong sahaja atau campurkan dengan segala hampas makanan yang boleh di jadikan Skrub dan lulur tubuh anda.

Untuk anda yang ingin mencuba sesuatu yang lebih asli dan sihat dalam menjaga kesihatan dan kecantikan kulit anda boleh menggantikan Skrub komersial anda dengan Original Body Scrub ini.

Hanya WhatsApp ke

016 276 2636 

Untuk pertanyaan dan pembelian produk. 


Terima kasih. 




Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...