Sabtu, 22 April 2017

Belajar Membalas Komen Di Blog


Semalam baru saya perasan komen ini di balas dengan cara yang salah oleh saya.. 

Assalammualaikum dan salam sejahtera. 

Menulis Blog terlihat senang, termasuk membalas komen. 

Namun perkara yang nampak mudah itu,  memang di ambil mudah oleh saya,  sehingga saya tidak sedar satu waktu dahulu cara saya menjawab komen adalah salah. 

Bayangkan,  dahulu saya hanya membalas komen pembaca dengan hanya menaip di kotak kosong sahaja tanpa menekan butang balas yang disediakan. 

Maklumlah ketika itu saya tidak perasan butang balasan itu yang hanya boleh dilihat jika saya menggunakan paparan telefon bimbit. 

Itulah saya yang asalnya hanya suka-suka menulis Blog. 


Lihat komen ini pada tahun 2015 dan Saya hanya perasan ia pada tahun 2017 ini
Ada sedikit rasa kesal seolah-olah saya tidak mengambil berat komen Pembaca Blog ini. 

Sedangkan tanpa pembaca,  apalah yang Ada pada Blog. 

Pembacaan saya juga penting untuk seorang Blogger membalas setiap komen dan berinteraksi bersama pembaca Blog.


Satu komen bukan mudah di dapati okey. 

Maka bersyukur jika artikel anda sanggup pembaca singgah dan komen. 


Segera saya membalas komen pembaca dengan cara yang betul 
Maka saya terus membalas komen pembaca yang baru semalam saya sedari tersalah cara balasan.

Istimewa artikel ini

Pendinding Sihir Dan Kesembuhan Penyakit Karangan Ustaz Harus Din

Di sinilah pertama kali saya tersentak membaca komen pembaca di atas yang menyedarkan saya betapa penting menulis menggunakan ejaan yang mudah di fahami.

Agak sayang tulisan saya langsung tidak di fahami pembaca.

Bermula dari komen di atas saya mula menulis setiap artikel dengan ejaan yang tidak terlalu singkat dan mudah faham.

Kemudian apabila rajin membaca status Puan Ainon Mohd di Facebook,  baru saya menggunakan bahasa melayu tinggi dan ejaan penuh di dalam setiap artikel saya.

Begitu perjalanan menjadi Blogger.

Banyak perkara terlepas pandang.

Dan perkara mudah sering tidak di ambil berat.

Belajar dari kesilapan saya.

Dan percayalah biar silap dari anda tidak pernah belajar apa-apa.


Terima kasih.






Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...