Selasa, 17 Januari 2017

Tempat Makan Best Di Kuantan Part 34 :- The Blossom Chinese Restaurant, Swiss Garden Hotel Kuantan


Bahagian hadapan restoran ini

Assalammualaikum dan salam sejahtera. 

Artikel ini adalah Sambungan link di bawah. 


Tempat Makan Best Di Kuantan seterusnya ialah The Blossom Chinese Restaurant yang terletak dalam Hotel Swiss Garden Beach Resort Kuantan. 

Jika anda pengemar masakan Cina ini adalah antara restoran yang patut anda cuba. 

Kaunter pembayaran dan pertanyaan 
Berada di dalam Hotel Swiss Garden Beach Resort Kuantan,  The Blossom adalah restoran yang strategik jika anda inginkan tempat yang sesuai untuk meraikan hari lahir atau menikmati makanan eksklusif dengan harga berpatutan

Menuju ke ruang makan 
Restoran yang luas dan berpenghawa dingin serta layanan perkhidmatan bertaraf bintang dan pelbagai menu menarik pasti membuatkan anda dan keluarga gembira menikmati makanan di sini.

Ruang makan yang luas

Menu The Blossom Chinese Restaurant 

Seperti restoran eksklusif lain,  terdapat pelbagai menu masakan Cina yang di tawarkan di sini.

Ia di masak oleh chef Melayu beragama islam dan staf disini juga beragama islam.

Antara menu disini

Terdapat pelbagai menu masakan Cina dari dim sum,  Mee,  bihun,  kuew tiaw,  masakan panas lain,  lauk pauk,  nasi goreng dan sebagainya yang amat enak dan di hidangkan dalam plate yang cukup besar dan sesuai dinikmati sehingga 2-3 orang. 

Pilihan menu menarik 
Harga di sini dikategorikan murah bagi hotel bertaraf 4 bintang dan masakan yang di hidangkan dalam plate yang besar.

Saya sekeluarga menempah 4 jenis menu berlainan dan kesemuanya tidak habis dimakan kerana plate atau hidangan yang amat besar walaupun rasa makanan di sini amat enak sekali.

Antara menu disini
Berkesempatan menyambut hari jadi anak saudara saya Irfan disini minggu lepas,  kek coklat Brownies turut di tempah di Cafe di bawah.

Ia beli satu kek percuma satu kek.  Kek ini dimasak fresh dan sungguh sedap dan murah.

Harga kedua-dua kek ini hanya dalam RM90.


Kek Brownies Chocolate yang di tempah di Cafe Swiss Garden Beach Resort Kuantan 
Di bawah ini adalah antara menu Yang ditempah dan dinikmati oleh kami.

Ia terdiri daripada nasi goreng dan Mee wantan yang kaya dengan pelbagai makanan laut,  dari ikan,  udang dan sotong.

Nasi goreng yang enak dan kaya limpahan udang dan sebagainya 

Mee pilihan kakak saya.  Ia dalam mangkuk yang cukup besar. 

Menu yang dipilih oleh kami berharga lingkungan rm22-rm26 sahaja untuk satu hidangan.

Nasi goreng yang sedap juga dalam portion yang banyak 


Menikmati pilihan saya 
Ini adalah kali ke 2 kakak dan adik saya serta anak saudara saya datang ke sini.

Saya mengetahui keenakan menu disini daripada kakak saya sendiri dan saya ke sini untuk merasai keenakan hidangan di sini.


Kusyuk menikmati hidangan

Perkhidmatan disini juga memuaskan.  Malah ketika kami meraikan hari jadi Irfan terdapat satu pasangan mat saleh juga menikmati hidangan di restoran ini juga keluarga kaum cina di meja berlainan. 

Kek coklat Brownies yang sedap dan ditempah di GARDEN terrace Swiss garden hotel 

Perkhidmatan yang pantas,  rasa yang sedap memang berbaloi dengan harga yang di bayar. 

Teh cina disini diberi percuma dan terdapat pelbagai pilihan teh cina.  Kami memilih teh bunga. 

Kaya dengan pelbagai makanan laut
Betapa banyaknya makanan laut di dalam hidangan saya sehingga saya tidak mampu untuk menghabiskan hidangan ini termasuk makanan laut yang enak  sedangkan saya terkenal dengan kuat makan terutama masakan Cina kerana banyaknya hidangan dalam satu pinggan besar ini.

Saya bergambar bersama Irfan dan Ilham
Selesai menikmati hidangan dan meraikan hari jadi Irfan,  Irfan dan Firdaus sempat bergambar di luar pintu restoran bersama kek yang tidak habis dinikmati. 

Irfan dan Firdaus bergambar bersama kotak kek Brownies coklat yang ditempah di Cafe di bawah 
Jika anda masih tercari cari tempat makan menarik dan sedap juga tempat untuk meraikan hari istimewa saya mengesyorkan anda memilih restoran The Blossom Chinese Restaurant  Di Swiss Garden Beach Resort Kuantan  ini. 


Terima kasih. 

Sambungan link di bawah 






Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...