Selasa, 14 Jun 2016

TEMPAT MAKAN BEST DI MELAKA PART 5 :- PERHENTIAN KUIH KAMPONG



Assalammualaikum wbt dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog saya yang tersayang. Ini adalah sambungan artikel di link ini TEMPAT MAKAN BEST DI MELAKA PART 4 . 

Jika anda berada di Melaka, dan merupakan peminat kuih muih melayu , anda digalakkan kesini. Di Perhentian Kuih Kampong yang terletak di berhampiran bandar hilir dan Jalan hujong pasir ini.

barisan kuih yang dijual disini
Tiba sahaja disini anda akan melihat barisan kuih yang tersusun didalam talam dan juga gerai-gerai yang menjual pelbagai masakan dan makanan lain termasuk set nasi bersama asam pedas, nasi ayam, makanan goreng panas, ayam golek dan pelbagai menu lain.

nasi ayam turut di jual disini
Anda boleh melihat antara barisan menu dan keadaan di Perhentian Kuih Kampong ini didalam setiap gambar yang sempat diambil oleh saya di bawah.

antara kuih lemak dan bersantan serta berasaskan pulut yang sedap dan enak disini
Selain nasi dan kuih muih disini juga turut di jual soto, bihun dan sup. Malah Perhentian Kuih Kampong ini juga pernah menjadi tempat persinggahan Jalan-Jalan Cari Makan TV3.

Soto dan sup turut dijual disini
Ruang makan disini juga luas tetapi pada cuti sekolah atau hari minggu tempat ini memang dipenuhi ramai pengunjung dari luar negara dan Malaysia.

tempat dan meja makan yang luas

ruang makan yang luas dan pelbagai pilihan menu di kiri dan kanan
pengunjung sedang menikmati makanan disini
Lihat pelbagai menu kuih muih didalam setiap gambar dibawah.

antara pilihan kuih disini

salah satu kuih kegemaran saya disini, diatas sagu putih dibawah gula melaka
peminat kuih lopes boleh beli disini

karipap, temosa, bihun, nasi lemak dan menu lain
bingka beras juga antara kuih kegemaran saya disini
pekerja disini juga boleh tahan ramai

pilih sahaja
pilihan kuih rakan saya,  Shida 

sempat bergambar dengan rakan saya Shida yang juga muda berbelas tahun dari saya

Tunggu apa lagi, jika anda berada di Melaka, jangan lupa singgah disini.

Terima kasih.

*** ini link sambungan artikel seterusnya Tempat Makan Best di Melaka Part 6


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...