Selasa, 22 Disember 2015

TEMPAT MAKAN BEST DI KUANTAN PART 29 :- AKAR KOPI



Ini adalah sambungan artikel dari artikel sebelum ini  TEMPAT MAKAN BEST DI KUANTAN : RESTORAN BOMBAY.

Jika anda mencari tempat sarapan pagi, tengah hari, petang, malam sehingga tengah malam untuk supper. AKAR KOPI ialah antara pilihan terbaik untuk anda.


Terletak di JALAN BESAR, Kuantan, berhadapan benteng dan lokasi cafe ini betul-betul di tengah-tengah UOB BANK dan OCBC BANK , Kuantan.


bergambar di hadapan pintu pagar AKAR KOPI yang masih belum di buka - actually saya kerap bersarapan pagi di sini.





Dengan dekorasi indah seperti di dalam hutan yang dipenuhi dengan pokok menghijau serta menggunakan kayu-kayuan serta tong besi sebagai dekorasi ia menjadikan kafe atau gerai makan ini unik dan damai sekali.


tempat untuk menikmati hidangan


Dibuka dari pukul 8 pagi sehingga 2 pagi, AKAR KOPI ini di penuhi ramai pelanggan semenjak pagi. Saya mengambil gambar-gambar ini di waktu pagi kurang pukul 8.30am , tetapi sinar matahari tetap memancar tinggi panahan dari sungai yang terbentang di seberang Jalan Besar, Kuantan ini.




tempat cuci tangan

Di bawah ini adalah antara gambar-gambar dan dekorasi yang sempat saya ambil untuk perkongsian di dalam artikel ini.









Di bawah ini adalah antara senarai menu untuk pilihan dan info anda.



saya melihat-lihat menu yang menarik perhatian

saya memesan menu pilihan
Perkhidmatan disini ialah layan diri. Anda perlu ke kaunter dan memilih menu makanan pilihan dan membawa sendiri ke meja pilihan anda.



Ini antara gambar menu-menu yang sempat saya ambil untuk di kongsikan dengan anda.




Saya dan rakan saya Wan, memilih tempat duduk berdekatan dengan pokok-pokok yang menghijau. Mengambil bekalan oksigen di waktu pagi yang terang benderang ini.


tempat makan yang terlindung dari cahaya matahari dibawah pokok-pokok menghijau menjadi pilihan saya dan rakan saya Wan.
antara menu pilihan kami
nasi lemak di sini memang sedap, saya mengemarinya.

kusyuk melihat pemandangan yagn menghijau

bihun di sini pun sedap, isi udang kering dan fish cake sahaja berharga rm1.50



Menu disini amat enak rasanya terutama nasi lemak yang turut diletak halba di dalam nasinya. Serius sedap dan menjadi kegemaran saya. HARGA nasi lemak ini hanya RM1.50, tetapi kecil sahaja bungkusan nasi lemak ini. Tidak cukup jika makan sebungkus untuk saya.

tempat duduk pilihan kami

dekorasi menawan di kafe ini
hati-hati minum kopi panas.. nanti terkejut macam saya. .fuhh!! panas!!!!
Di bawah ini adalah pemandangan seterusnya di kafe atau gerai ini.











Jika anda berada di KUANTAN , jangan lupa datang menikmati makanan disini terutama untuk sarapan pagi.

Terima kasih.

Ini adalah sambungan artikel seterusnya Tempat Makan Best di Kuantan : ALIF CURRY HOUSE, NASI DAUN PISANG


2 ulasan:

Izwa Kamaruddin berkata...

menariks konsep dia kan!

Deeja berkata...

Memang menarik idzwa, dah lah nasi lemaknya sedap.. Ada halba.. Nyam!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...