Selasa, 3 November 2015

KERJAYA SEBAGAI PERUNDING TAKAFUL DAN INSURANS





Buat masa ini saya adalah PERUNDING TAKAFUL DAN INSURANS bagi syarikat HONG LEONG MSIG TAKAFUL dan HONG LEONG ASSURANCE BERHAD.

Menyentuh mengenai semua BLOG penulisan saya yang jarang saya bangkitkan mengenai bidang kerjaya saya, dan perkongsian saya mengenai DIET YANG LEBIH SIHAT serta perniagaan CRUNCHY FLAKES by QK yang baru diperkenalkan, saya akui saya jarang mendapat pertanyaan mengenai bidang kerjaya saya sebagai PERUNDING TAKAFUL DAN INSURANS.

Cuma beberapa minggu ini , wassap dan mesej di FACEBOOK mula menjengah mengenai pertanyaan tentang INSURANS dan TAKAFUL.

Jika anda adalah antara mereka yang pernah atau mula meminta pendapat saya mengenai PRODUK TAKAFUL DAN INSURANS yang HONG LEONG MSIG TAKAFUL dan HONG LEONG ASSURANCE tawarkan, saya mengucapkan jutaan terima kasih walau mungkin anda akhirnya bukan menjadi pelanggan saya.

Sebagai tempat rujukan walau saya bukan pakar mengenai bidang insurans dan takaful, saya hanya berkongsi apa yang saya tahu juga mengenai produk saya.

Harus di akui saya mempunyai beberapa permintaan quotation dan pertanyaan ikhlas dari pembaca-pembaca blog saya dan juga sahabat facebook yang saya sendiri tidak kenali tetapi mengikuti setiap status dan perkongsian pages milik saya atau status insan lain di facebook yang kini saya semakin aktif berkongsi.

Secara ikhlas pertanyaan mengenai produk takaful dan insurans saya bermula tahun ini dan bulan ini. Bulan ini sahaja 2-3 pertanyaan diajukan kepada saya di FACEBOOK dan di WASSAP.

Dari perkongsian mereka yang berminat mengetahui tentang produk yang HONG LEONG tawarkan,


Mereka menjumpai saya melalui google dari forum cari juga dari butang carian di facebook.

Seterusnya membawa kepada facebook milik saya.

Sejujurnya saya cukup susah menulis mengenai insurans dan takaful di wall facebook milik saya.

Setahun rasanya tidak sampai 5 kali saya menulis status mengenai produk atau kerjaya takaful dan insurans saya. Itu di facebook apa lagi di BLOG milik saya sendiri.

Melihat senario ini, sudah masanya saya akan aktif untuk mewar-warkan mengenai status dan kerjaya saya kepada pembaca, sahabat facebook dan follower saya juga di google.

Menulis mengenai produk INSURANS DAN TAKAFUL serta pengalaman dalam bidang insurans dalam blog kerjasama terbaru yang akan bergerak aktif dalam tahun 2016 nanti, saya akan berkongsi dengan anda tentang segala pengalaman suka duka saya di bidang insurans dan takaful

Setiap insan ada pengalaman masing-masing.

Saya tidak pernah menyesal dengan setiap yang pernah terjadi dalam hidup ini, yang penting ia adalah pengajaran dan pengalaman paling berharga dalam hidup.

Jika anda berminat mengetahui mengenai produk TAKAFUL & INSURANS, anda boleh menghubungi saya melalui email, mesej di facebook atau wassap saya.

Pertanyaan mengenai produk sahaja akan di layan.

TERIMA KASIH.







Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...