Selasa, 3 November 2015

BLOGGER: PERKEMBANGAN ADSENSE DI BLOG KETIGA MILIK SAYA

*** untuk paparan imej yang lebih jelas. Sila klik imej atau gambar.

paparan pendapatan dari AKAUN ADSENSE, lihat alamat blog ke  3 saya. www.qk99.blogspot.my tetap mendatangkan pendapatan walau dalam jumlah yang rendah.

Assalammualaikum wbt dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog saya yang tersayang juga kepada semua follower blog saya ini.

Telah lama saya tidak berkongsi mengenai perkembangan Akaun ADSENSE saya.

Alhamudulillah, memiliki AKAUN ADSENSE membolehkan blogger meletakkan IKLAN ADSENSE dimana-mana sahaja blog blog milik mereka.

Walau blog itu baru dibina dalam sehari dan hanya mempunyai satu artikel.


blog ke 3 milik saya - www.qk99.blogspot.my

Walau memiliki akaun adsense adalah satu bonus dan rezeki yang tidak ternilai.

Pemilik atau blogger yang memiliki AKAUN ADSENSE haruslah mengikut segala tema yang di tetapkan bagi mengelakkan AKAUN ADSENSE di batalkan.

Pengalaman saya meletakkan iklan adsense di blog ketiga saya GIRL ON FIRE (anda boleh melihat alamat blog ke 3 milik saya di akaun google saya, Qisya Khadeeja, untuk maklumat lanjut blog ke 3 milik saya ini), ia tetap menghasilkan pendapatan walau pengunjung blog ini baru sahaja mencapai 1457 paparan.

Ia, memang jumlah yang sedikit jika anda lihat di paparan AKAUN ADSENSE saya , dan pada jam saya meng"print screen" jumlah paparan ini, pendapatan dari blog ke 3 saya ini terlihat mendahului blog pertama saya yang mempunyai beratus kali ganda ramai pengunjung harian berbanding blog ke 3 saya ini.

Tetapi jumlah ini di "print screen" oleh saya di awal pagi dan ia bukan paparan jumlah pendapatan melalui AKAUN ADSENSE untuk satu hari.

Saya kongsikan "print screen" ini untuk motivasi diri saya dan anda sebagai blogger. Jangan pandang rendah rezeki yang kita sendiri susah untuk ramal dan kawal.

Walau pengunjung blog ke 3 saya memang jauh sedikit dari blog pertama. Tetapi tiada apa yang mustahil di muka bumi ini jika ALLAH berkehendak.

Jangan risau dan jangan mengalah. Lakukan apa sahaja yang anda mampu tulis dan lakukan.

Yang penting jangan menulis untuk menyakiti atau menjatuhkan pihak lain atau merendahkan pihak yang anda sendiri tidak bersetuju dengan pendirian mereka.

Ketika keadaan ekonomi yang tidak menentu, dan tahun 2016 YANG DI RAMAL MAKIN MENCABAR dari tahun in, melakukan sesuatu yang mendatangkan pendapatan pasif amatlah di galakkan.

Lebih-lebih lagi blog yang bagus kebiasaannya di kunjungi oleh ramai penduduk di seluruh dunia.

Bayaran iklan adsense di bayar berdasarkan matawang dari negara pengunjung blog anda.

Pastikan sasaran anda andalah tepat jika anda telah memiliki akaun adsense.

Saya menulis segala pengalaman dalam blogging di blog pertama saya ini iaitu WALK IN MY STILETTOS.

Perkongsian tips blogging dan cara-cara membuat blog dan panduan untuk blogger baru saya kongsikan dengan ayat yang lebih mudah dan ringkas di blog ke 2 milik saya WAKE UP & BE AWESOME (anda boleh milih alamat blog ke 2 saya ini akaun google milik saya di bahagian 'perihal').

Terima kasih kerana menjadikan blog saya antara blog rujukan bagi mereka yang rajin membaca segala penulisan saya.

Dan terima kasih atas rezeki dan peluang yang ALLAH berikan kepada saya.

Semoga segala pengalaman saya dalam bidang penulisan dan blogging menjadi motivasi kepada anda yang bercita-cita menjadi penulis dan mempunyai blog sendiri satu hari nanti atau motivasi kepada anda yang kini sudah bergelar blogger.


Terima kasih.



Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...