Jumaat, 13 November 2015

BLOGGER : IKLAN BERTERUSAN NUFFNANG DI BLOG


dari jumlah sen-sen bertukar sekelip mata menjadi puluhan RM  - untuk imej yang lebih jelas dan besar , sila klik imej

Alhamdulillah, ada lebih dari 10 iklan nuffnang yang sedang 'on-going' di blog pertama saya ini.

Sudah melalui 2x pengalaman CASH OUT dari NUFFNANG, ia sesuatu benda yang bagi saya adalah rezeki percuma walau hanya dari bermain-main dan suka-suka menulis.

Harus saya akui nilai iklan NUFFNANG jauh rendah berbanding platform iklan seperti EXABYTES apalagi ADSENSE.

Mungkin itu antara sebab mengapa semakin ramai blogger telah bertukar kepada platform pengiklanan yang lebih memberi pulangan.

Mungkin saya juga akan begitu selepas cash out NUFFNANG kali ketiga nanti.

Sudah mula 'mengintai-ngintai' platform pengiklanan yang lebih memberi pendapatan lebih tinggi dari segala pembacaan saya mengenai buat duit dari blog.

Berbanding bayaran dari EXABYTES , NUFFNANG amat ketinggalan dari segi betapa perlahan bayaran atau cheque diterima oleh blogger seperti saya.

Kebetulan pula kini NUFFNANG telah tiada lagi status GLITERRATI sekaligus menyebabkan pembayaran atau cheque akan mengambil masa selama 2 bulan bukan lagi sebulan seperti sebelumnya.

Ia bukan soal pembayaran lewat atau tidak.

Ia juga soal perkhidmatan dan bayaran yang lebih menarik yang ditawarkan oleh platform pengiklanan yang lain.

Walau bagaimanapun saya tetap berpuas hati dan bersyukur serta berterima kasih kepada NUFFNANG kerana ia adalah platform pengiklanan pertama di blog yang mula-mula saya terima sebagai pendapatan pasif sebagai blogger.

Terdapat banyak lagi platform pengiklanan selain NUFFNANG yang akan saya explore selepas ini dan akan saya kongsikan dengan anda.

Terima kasih NUFFNANG dan blogger atas peluang , pendapatan pasif ini.

Terima kasih.






Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...