Selasa, 8 September 2015

IKLAN ADSENSE TIBA-TIBA MUNCUL KEMBALI

iklan adsense yang muncul pagi ini di blog saya- alhamdulillah - Untuk imej yang lebih besar dan jelas, sila klik imej.

Alhamdulillah. Tiada apa yang mengembirakan lebih-lebih lagi, diawal pagi, melihat IKLAN ADSENSE menari-nari kembali diblog kesayangan saya ini.

Sungguh saya tidak menyangka ia akan muncul dalam waktu terdekat ini, kerana saya BELUM MEMBUAT PENGESAHAN ALAMAT SURAT-MENYURAT ADSENSE saya.

Walaupun saya agak hairan , kenapa IKLAN ADSENSE SAYA TIBA-TIBA HILANG, tetapi saya hanya fikirkan yang baik-baik sahaja dan lebih positif, mungkin kerana penukaran domain dari blogspot.com ke blogspot.my di blog saya, membuatkan IKLAN ADSENSE saya merajuk untuk beberapa hari. 

Atau mungkin juga kerana saya pernah menukarkan SETTING atau TETAPAN . blog saya ini dahulu dibahagian  BLOG AUTHOR atau pemilik blog. Dimana dari status ADMIN, bagi akaun kedua google saya QISYA KHADEEJA , saya telah mengubahnya kepada AUTHOR atau penulis sahaja.

Saya terlupa bahawa AKAUN GOOGLE ATAU IMEJ KEDUA GOOGLE saya itu adalah nama email yang digunakan oleh saya untuk memohon GOOGLE ADSENSE setelah penggunaan email pertama saya sentiasa ditolak atau gagal kerana permohonan AKAUN ADSENSE saya dahulu adalah melalui Docstoc.

Saya bernasib baik, kerana perasan perkara ini kurang 5 minit kemudian. Ini disebabkan, apabila saya melihat di setting atau tetapan blog pertama saya ini, segala setting atau tetapan adsense, dan tetapan lain telah hilang, saya terus mengubah kembali status QISYA KHADEEJA, akaun kedua saya sebagai ADMIN kembali.

Selepas mengubah setting atau tetapan itu, blog saya masih memaparkan IKLAN ADSENSE, saya tidak pasti apakah kerana pertukaran STATUS ADMIN kepada STATUS AUTHOR itu yang menyebabkan IKLAN ADSENSE saya tidak dipaparkan untuk beberapa hari ini atau atas sebab lain. Wallahualam.

Bagi mereka yang telah lama menulis blog dan ingin memohon AKAUN ADSENSE, anda boleh cuba memohon sekarang. Jika permohonan anda pernah ditolak , mohon sekali lagi menggunakan AKAUN GOOGLE ATAU GMAIL TERBARU . Buat akaun gmail atau google lain atau yang kedua.

Bagi mereka yang baru ingin menulis blog dan ada keinginan ingin menulis blog, menulislah dari sekarang. CARA BUAT DUIT MELALUI ONLINE seperti blog telah terbukti melahirkan ramai blogger-blogger ADSENSE yang berpendapatan lebih dari puluh ribu USD sebulan.

Anda boleh mula belajar menulis blog melalui artikel yang ditulis dalam blog kedua saya ini, di link ini CARA MUDAH BUAT BLOG.

Mulakan menulis blog dari sekarang.

Terima kasih.






Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...