Selasa, 15 September 2015

BLOGGER : IKLAN PopAds AKHIRNYA DI BUANG DARI BLOG




Assalammualaikum wbt dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog saya yang tersayang. Dengan keadaan jerebu yang semakin teruk ini, saya sendiri merasa kurang selesa, apa lagi mereka yang mengidap asma dan kanak-kanak kecil. Semoga jerebu ini cepat berakhir.

Kelmarin saya akhirnya berpeluang, melihat sendiri iklan PopAds terpapar di blog saya. Baru saya faham bagaimana iklan POPADS ini berfungsi.

Untuk pengetahuan anda yang masih baru dengan POPADS , iklan PopAds ialah iklan berbentuk TERTINGKAP yang akan keluar dan menggalakkan pembaca blog untuk klik iklan tersebut serta menjawab soalan yang diberi.

IKLAN POPADS ini bagi saya amat MERIMASKAN.

Sebelum ini, sebagai pemilik blog ini yang memaparkan iklan POPADS saya tidak berpeluang melihat rupa bentuk iklan ini dan bagaimana ia dipaparkan.

Sebagai pemilik blog yang memaparkan IKLAN POPADS , hanya nota TETINGKAP dari PopAds sahaja yang keluar, mengatakan bahawa sebagai pemilik blog saya tidak akan melihat iklan POPADS di blog saya bagi menjamin kualiti iklan hanya untuk paparan pengunjung blog sahaja dan bagi menjaga kepentingan pengiklan agar pengiraan tidak termasuk kunjungan pemilik blog.


Saya berpeluang melihat sendiri iklan POPADS, ketika membaca blog saya ini melalui telefon bimbit saya. Iklan berbentuk tertingkap yang mempunyai banyak soalan dan agak "tersirat" itu, amat tidak digemari saya, dan saya berpendapat tentu sekali pembaca blog saya turut terganggu dengan iklan sebegitu.

Jika sebelum ini saya meletakkan iklan POPADS ini sebagai salah satu antara pendapatan pasif saya melalui blog di dalam artikel sebelum ini di link ini BUAT DUIT MELALUI BLOG DENGAN POPADS tetapi , pagi ini saya membuang iklan PopAds dari blog ini bagi memastikan pembacaan semua pembaca blog saya tidak terganggu sekaligus meningkatkan kembali kunjungan pembaca ke blog ini.

Iklan POPADS ini turut menyebabkan pengurangan jumlah pengunjung yang ketara di blog saya selama sebulan ini, saya percaya alasan iklan POPADS adalah antara penyebab pengurangan jumlah pengunjung ini seperti yang saya baca dalam artikel tulisan SIFU ADSENSE , TUAN HASRUL HASSAN di artikel ini TRAFIK BLOG OGOS 2015 MENDUKACITAKAN .

Sebagai PEMILIK AKAUN ADSENSE dan mempunyai IMPIAN MENJANA PENDAPATAN PASIF YANG TINGGI MELALUI ADSENSE , jumlah pengunjung blog amatlah penting.

Selama sebulan saya blog ini meletakkan IKLAN POPADS , pendapatan ADSENSE berpuluh kali ganda dari POPADS.

Tidak perlu tamak untuk menjana pendapatan melalui blog kerana blog anda terus dikunjungi kerana blog anda laju, isi yang padat dan bermaklumat serta mempunyai interaksi yang bagus dengan pengunjung.

Ini sahaja perkongsian pengalaman saya selama SEBULAN bersama iklan PopAds di blog ini. 

Saya tidak tahu pengalaman blogger popular lain dengan Iklan PopAds ini. 

Terpulang kepada anda untuk menilai , sama ada ia sesuai dengan blog dan pengunjung anda atau tidak. 

Pengalaman setiap blogger adalah berbeza.

Terima kasih kerana membaca entry ini. Salam sayang dari saya.

Assalammualaikum.



Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...