Jumaat, 4 September 2015

BLOGGER : IKLAN ADSENSE TIBA-TIBA HILANG?

mendapat notis meras dari loceng di hujung akaun adsense

Assalammualaikum wbt dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog saya yang tersayang. Salam Jumaat yang berkah.

Minggu ini ujian demi ujian yang menimpa saya dalam blogging. Bermula dengan talian internet yang teruk sejak minggu lepas, masalah dalam imej dan akaun google dan terbaru petang semalam IKLAN ADSENSE saya tiba-tiba TIDAK DIPAPARKAN atau dengan kata lain IKLAN ADSENSE SAYA TIBA-TIBA HILANG. Hanya tuhan yang tahu debaran rasa hati saya.

Rasa BIMBANG DAN RESAH yang kuat telah memaksa saya melihat email beberapa kali , jika TERDAPAT EMAIL AMARAN DARI ADSENSE, alhamdulillah tiada EMAIL AMARAN DARI ADSENSE. 

Saya juga MENUKAR SETTING ATAU TETAPAN ADSENSE saya beberapa kali, tetapi IKLAN ADSENSE MASIH TIDAK MUNCUL DI BLOG saya.

alhamdullilah & bersyukur sangat, rupa-rupanya ia adalah berita baik untuk saya, saya perlu mengesahkan alamat surat menyurat dan mengisi nombor pin yang diberi barulah Iklan Adsense akan disiarkan kembali di blog saya ini

Saya melawati FACEBOOK beberapa kali, menanya soalan di status facebook SIFU GOOGLE ADSENSE Tuan Hasrul Hassan , komen beliau agar saya cuba menukar bahasa saya di tetapan atau setting.

Tiba-tiba baru saya perasan yang BLOGSPOT.COM telah bertukar menjadi BLOGSPOT.MY sekaligus alamat blog saya dari www.little-queen-qkhadeeja.blogspot.com telah bertukar kepada www.little-queen-qkhadeeja.blogspot.my , jadi fikir saya kemungkinan besar kerana pertukaran ini ia membuatkan iklan atau PAPARAN IKLAN ADSENSE TIDAK MUNCUL ATAU BLANK.

SIFAT TIDAK PUTUS ASA SAYA, MENDORONG SAYA LOGIN KE AKAUN ADSENSE UNTUK MELIHAT REPORT , alangkah berdebar-debar bila melihat notification atau notis di loceng @bell di hujung kanan dashboard GOOGLE ADSENSE.

Alhamdulillah ADSENSE HANYA MENGINGATKAN SAYA UNTUK MENGESAHKAN ALAMAT SURAT MENYURAT SAYA.

Rupa-rupanya dalam sebulan ini, AKAUN ADSENSE saya telah sampai kepada peringkat VERIFICATION THRESHOLD iaitu USD10.

Alhamdulillah saya bersyukur sangat kerana dalam sebulan sahaja , akaun adsense saya telah sampai jumlah sebanyak itu, sedangkan pengunjung saya pada 2 bulan lepas semenjak bulan puasa sehingga bulan perayaan Aidilfitri menurun dengan mendadak. Benarlah , kata orang betapa ADSENSE MEMANG MEMBERI PULANGAN YANG MENAKJUBKAN.

Jika anda juga seperti saya , YANG BARU MENDAPAT atau MEMILIKI AKAUN ADSENSE atau pemegang HOSTED ACCOUNT ADSENSE, jangan terkejut jika perkara yang sama seperti terjadi saya iaitu IKLAN ADSENSE TIBA-TIBA HILANG ATAU IKLAN ADSENSE TIBA-TIBA TIDAK DIPAPARKAN. Lebih-lebih lagi jika anda tidak berkesempatan mengesahkan alamat surat menyurat anda.

Ini sahaja yang boleh saya kongsikan untuk anda sebagai pengalaman bersama dalam dunia blogging dan DUNIA ADSENSE. 

Doakan saya selamat dari dibanned atau selamat dari mendapat surat amaran dari Adsense. Sebagai pemegang akaun ADSENSE saya harus menjaganya dan mengikuti syarat-syarat ADSENSE yang ketat. Doakan kejayaan saya dalam dunia BLOGGING dan dunia ADSENSE.


Assalammualaikum. Terima Kasih.




Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...