Khamis, 6 Ogos 2015

BLOGGER : Perkembangan Adsense Saya


*** Perhatian. Untuk paparan IMEJ lebih jelas, sila KLIK IMEJ.


Assalammualaikum wbt dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog saya yang tersayang.  Ini adalah antara perkembangan akaun adsense saya.

Perkara pertama saya belajar tentang adsense ialah Scorecard REVENUE OPTIMIZATION - sila gunakan sepenuhnya butang ini dan pastikan ia bertanda 5 bintang untuk keuntungan maksima anda. Anda boleh klik sahaja perkataan Revenue Optimization untuk mempelajari teknik lebih lanjut.

1) Imej yang memaparkan bahagian Revenue Optimization 5 bintang dan site health pula 3 bintang
1) Imej ini dikemaskini pada 26hb Julai- Jika anda perhatikan dalam artikel sebelum ini, paparan akaun adsense saya menunjukkan 4 bintang sahaja dibahagian 'Revenue Optimization'. Saya telah menambah jumlah iklan di blog saya dan seterusnya meningkatkan kadar bintang di scorecard bahagian ini.

Bahagian Site Health juga bertambah menjadi 3 bintang, sebelum ini hanya 2 bintang. Saya tidak pasti apa yang saya lakukan yang menyebabkan site health ini bertambah satu lagi bintang. Tetapi jika anda klik pada  'site health' ini, panduan akan diberikan untuk anda menjadikan blog anda lebih 'sihat'.

2. imej yang menunjukkan negara yang melawati blog saya sehingga pukul 12 tengahhari

2)  Jika didalam artikel sebelum ini saya imej yang diambil adalah ketika awal pagi, ini pula imej yang saya ambil sekitar pukul 12 tengah hari.

Imej sebelum ini memaparkan hanya negara Malaysia dengan jumlah paparan 57 dan jumlah RPM USD0.22 (USD lebih tinggi) walaupun paparannya lebih rendah dari imej diatas iaitu 168 paparan dengan RPM 0.19.  

Dan seterusnya imej dibawah ini diambil pada 28 Julai 2015 baru-baru ini.







Dan ini pula imej terbaru pada pagi ini.. 6 Ogos 2015 ..







Imej ini diambil pada pukul 9.37am pagi ini. Dan amat ketara sekali 'current balance' USD3.94 pagi ini dengan tarikh 28hb Julai hanya USD0.05 sahaja.

Score Card untuk 'Site health' saya juga meningkat tanpa saya melakukan apa-apa perubahan dalam seminggu dua ini. 

Perkongsian pengalaman google adsense saya ini akan saya kongsikan dengan anda pada artikel seterusnya. 


Terima kasih.

***Saya dalam proses menyiapkan blog kedua saya yang sepenuhnya dalam bahasa melayu tinggi dalam waktu terdekat ini bagi menyahut seruan Adsense. Insyaallah.




2 ulasan:

Zai Zamree berkata...

kita x pndai lg bab2 adsense ni

qisya khadeeja2 berkata...

tak apa zai.. belajar perlahan-lahan. saya sendiri pun masih belajar.. kita belajar sama-sama...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...