Khamis, 25 Jun 2015

BLOGGER : AKHIRNYA BERJAYA MEMBUKA AKAUN GOOGLE ADSENSE


print screen akaun Google Adsense saya



Assalammualaikum wbt dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog saya yang tersayang. Selamat berpuasa dan menyambut Ramadhan Al-Mubarak.

Alhamdulillah, saya akhirnya berjaya membuka akaun google adsense setelah 2 tahun 4 bulan menulis blog. Sebelum ini saya telah mencuba beberapa kali memohon akaun adsense menggunakan email lama saya.

Oleh kerana saya menggunakan bantuan docstoc ketika mula-mula memohon akaun google adsense, ia amat menyukarkan saya menggunakan akaun email lama saya yang pernah digunakan untuk memohon akaun adsense.

Syukur ke hadrat illahi, akhirnya saya mengikut komen dari blogger ternama Malaysia  Tuan Hasrul Hassan untuk membuka akaun lain dan kembali memohon akaun google adsense.

Akhirnya 2 hari yang lepas, saya telah berjaya mempunyai akaun google adsense ini. Walau bagaimana sekalipun saya masih tidak tahu menggunakan akaun ini untuk membuat banting iklan ataupun menggunakannya. Terlalu banyak lagi perkara tentang google adsense ini yang saya tidak tahu dan was-was. 

Walau bagaimanapun , sebagai blogger saya bersyukur kerana sekurang-kurangnya saya telah lepas peringkat permulaan didalam google adsense. Saya berharap saya juga seperti blogger bertuah yang lain yang juga mendapat pendapatan sampingan dari google adsense.

Diketika matawang RM (Ringgit Malaysia) merudum dan USD yang semakin mencanak naik, ramai blogger yang sudah mempunyai akaun adsense dan membuat duit dengan adsense. Istimewa tentang adsense kerana ia membayar dalam matawang USD berbanding nuffnang atau platform yang lain. Walau bagaimanapun terdapat banyak prosedur dan pantang larang adsense yang perlu blogger ikuti. Sebagai pemegang akaun nuffnang glitterati, adsense tidak menyebabkan saya kehilangan status glitterati seperti banting iklan yang lain. 


Saya akan menceritakan perjalanan saya bersama adsense lagi selepas ini. Terima kasih kerana membaca artikel ini. Salam sayang dari saya. Love, huge & kiss.





Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...