Rabu, 20 Ogos 2014

Hutang Oh! Hutang...



imej dari google



Assalammualaikum wbt.. dan hai untuk semua pembaca blog saya yang tersayang... semoga hari ini lebih baik dari semalam untuk kita semua...

Zaman serba moden dan mencabar ini. .ramai antara kita yang tidak terlepas dari bebanan hutang... termasuklah saya.. heheheh... so, antara cara untuk kita menambahkan pendapatan ialah membuat kerja separuh masa seperti.. .jadi customer service untuk makanan segera seperti pizza-hut, kfc dan sebagainya... buat part-time work.. menaip.. waitress dan lain-lain... buat mlm, jadi part-time insurance consultant dan macam-macam lagi...

Sebagai seorang umat islam.. yang diwajibkan membayar hutang.. so saya dengan ini terpaksa berusaha keras.. memajukan diri untuk melangsaikan hutang saya secepat mungkin... stress ye hidup dalam hutang ini. .kecuali jika kita jenis "tidak reti bahasa"... ialah ada juga segelintir.. tidak kisah diistihar bankrap atau muflis tanpa melakukan apa-apa.. siap ada yang requets dan isi form dekat jabatan insolvensi lagi untuk 'self-bankrapcy"... saya setakat ini tak termampu lagi nak buat perkara macam itu.. hahaha.. lagi pun..mengenali beberapa ramai rakan terdekat.. dan orang-orang sekeliling.. hutang  saya rasanya jauh sangat sikitnya daripada mereka yang berjaya melangsaikan hutang mereka dan makin bertambah-tambah kaya dan bergelar jutawan lagi sekarang... lalu memberi inspirasi untuk saya mencontohi mereka..... semoga saya juga berjaya melangsaikan hutang-hutang saya dalam waktu terdekat ini. .insyaaalah.. dan seterusnya berjaya dalam bisnes yang saya rancangkan...

Saya memohon anda berdoa untuk saya untuk mencapai impian saya ini.. saya juga mendoakannya untuk anda....semoga kita semua dipermudahkan membayar hutang.. dan tidak lagi hidup dalam hutang.. Aaaminn.. saya juga berdoa dan berharap. .semua rancangan perniagaan saya yang dirancang juga.. tidak terbabit dengan sebarang hutang.. insyaalah...

Sekian, sahaja untuk kali ini.... terima kasih kerana membaca entry ini. .salam sayang dari saya .. love , huge & kiss....

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...