Sabtu, 20 Julai 2013

EVERYTHING I DO, I DO IT FOR YOU


  

Everything I Do, I Do It For You (Bryans Adam)

Look into my eyes, you will see
what you mean to me
search your heart, search your soul
and when you find me there
you'll search no more

Don't tell me it's not worth trying for
you can't tell me it's not worth dying for
you know it's true
everything I do, I do it for you

Look into your heart
you will find, there's nothing there to hide
take me as I am, take my life
I would give it up, I would sacrifice
don't tell me it's not worth fighting for
I can't help it, there's nothing I want more
you know it's true
everything I do , I do it for you

There's no love, like your love
and no other could give more love
there's nowhere unless you're there
all the time, all the way
look into your heart, baby

Oh, you can't tell me it's not worth trying for
I can't help it, there's nothing I want more
yeah, I would fight for you
I'd lie for you, walk the wire for you
yeah, I'd die for you

You know it's true
everything I do, I do it for you
everything I do, darling
I would see it through
I would see it through

Oh yeah
yeah, search your heart
search your soul
you can't tell me I would die for
I'll be back, yeah
I walked the wire for you
I would die for you
oh yeah, I would die
I do it all the way, all the way

kadang-kadang meninggalkan seseorang itu.. bukan bermaksud bahawa kita tidak sayang. .atau lansung tidak cinta.. tapi untuk memberitahu.. "awak terlalu istimewa.. sehingga saya tak mampu melakukan apa-apa.. selain tidak mahu melihat awak kecewa..."...

Berapa ramai insan yang kecewa.. kerana menyangka diri tidak dicintai.. dan hanya menepuk sebelah tangan... hanya kerana ... tindak balas sidia tidak seperti yang diharapkan... mengapa percaya seratus peratus segala pendapat madah cinta.. yang jika sidia benar-benar cinta.. mereka tak akan mungkin meninggalkan insan tercinta... .walau mereka ada sejuta alasan pun untuk meninggalkan kita.... sedangkan cukup satu saja yang perlu kita pegang.. kata hati sendiri..walau tiada siapa pun percaya... tapi kata hati saja sudah cukup membuktikan walau hanya dengan pandangan mata... bukti cinta seseorang dan perbuatannya yang jauh lebih mencukupi dari kata-kata... bukti perbuatan juga satu pengorbanan?... cukup hati anda saja memahami dan berfikir.... tak perlu meminta pendapat sesiapa.. kerana ada perkara. .sukar untuk diceritakan dan diluahkan... sukarkah mengira betapa pengorbanan meninggalkan jauh lebih berat dari segala-galanya????? sukarkahhhhhhhh???

"lihatlah kemataku.. kau akan nampak siapa kau dihatiku...tengoklah hatimu.dan carilah pada jasadmu. dan kau akan nampak aku betul-betul disitu..  ..dan tak perlu lagi kau cari... lihatlah hati mu...tiada apa yang perlu disembunyikan.. terimalah siapa aku.. terimalah hidupku...,aku tidak akan putus asa.. aku akan berkorban.. tak perlu katakan ia tidak berbaloi,, kerana aku tetap akan lawan...kerana tiada apa yang lebih aku mahukan selain kamu...kamu tahu ia benar... segala yang aku lakukan demi kamu...aku akan kembali dan aku akan berjalan diatas duri-duri tajam, aku lakukan untuk kamu.. dan kamu sendiri tahu ia benar.. perasaan @ cinta ini benar..."


Tapi apabila waktu berlalu akhirnya... masing-masing akhirnya sedar.. kadang-kadang pengorbanan itu memang perkara paling sakit... dan melihat insan tercinta didepan mata adalah perkara paling indah dan mahal dalam hidup..." jika boleh diputarkan masa... aku ingin melihat dirimu lebih lama dari dulu... tak akan bangun meninggalkanmu dulu.... akan menghabiskan sisa-sisa masaku dulu betul-betul untuk merakam setiap saat bersamamu... "

Benarlah kata pujangga.. berkorban itu memang sakit... meninggalkan lagi pedih dan menderita dari ditinggalkan... menyakiti yang dicintai lebih sakit dari disakiti oleh yang dicintai... "jika aku tahu cinta itu sakit.. sesakit ini.. sungguh aku tak ingin jatuh cinta.. tapi kerana aku tahu.. rugi nya aku jika tidak mengenalimu.. kesakitan ini lebih dari berbaloi..."...

memang benar.. .hanya sebuah lagu.. akan membangkit segala memori...dan kekadang sebuah lagu. .cukup untuk memberi jawapan untuk sebuah cerita...

salam sayang dari saya.. Salam Ramadhan yang penuh berkat untuk semua.. terima kasih kerana membaca entry ini...





Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...